איך בוחרים גופי תאורה מעוצבים?

לאור יש השפעה משמעותית על יצירת האווירה, התפקוד והתחושה הכללית במרחב.
קיימים סוגים רבים של גופי תאורה כאשר כיום אפשר ליהנות מהיצע מסחרר של גופים דקורטיביים המגיעים במגוון וריאציות וסגנונות, גדלים וצורות וניתן להתאים אותם לקו הסגנוני השולט בחלל ולפונקציונאליות המבוקשת.


שמחים להאיר לכם את הדרך בתהליך בחירת גופי תאורה מעוצבים במאמר שלפניכם…

מנורות תקרה לתלייה או לקיר?

בתכנון תאורה במרחב לוקחים בחשבון פרמטרים רבים המשפיעים על התוצאה הסופית.
גודל החלל, מבנהו, התייחסות לפתחים ולאור טבעי וכן צרכי המשתמש, רהיטים שונים בחלל ופריטים שנרצה להאיר באופן ממוקד.

נהוג לחלק את זירת התאורה למנורות תקרה, שנתלות על התקרה כאשר יש מנורות שקועות בתקרה סמויות מהעין ורק אלומת האור נראית ואלה יתאימו מאוד לחללים צפופים או עם תקרות נמוכות ואם רוצים בכל זאת להראות את המנורה אך שהיא לא תתפוס מקום מהותי בחלל אפשר להשתמש במנורות צמודות תקרה במראה מינימליסטי.
במידה ומעוניינים להשתמש בגופי תאורה מאסיביים או דומיננטיים והחלל רחב ידיים ו/או התקרות גבוהות יחסית, אפשר להשתמש במנורות תלויות וכמו כן, ישנן גם מנורות לקירות שמוסיפות חיזוק של אור למנורות התקרה כאשר רוצים לרתום את הקירות שייקחו חלק בהארת המרחב.
כמובן שאפשר לשלב בין גופי תאורה שונים וביחד ליצור סינרגיה מוארת או לבחור גופי תאורה שונים לכל חלל על פי מידותיו והצרכים הייחודיים. למשל, תאורה שקועה למטבח שנחשב לחלל רטוב או תאורה תלויה לפינת האוכל התורמת בנוכחותה. 

איך בוחרים גופי תאורה מעוצבים

תאורה תכליתית שפוגשת תאורה היקפית

לרוב נהוג לשלב בכל חלל תאורה היקפית ותאורה מכוונת מטרה כאשר תאורה היקפית מייצרת אור המתפזר ברחבי החלל ומייצר הן תאורה נעימה והן תורם לאווירה ואילו תאורה ממוקדת המכוונת מטרה נועדה להארת אזורים ספציפיים, למשל, שיש במטבח, שולחן עבודה, לצורך כמו קריאה וכדומה.
לרוב נשלב בין שני הסוגים בדמות גופי תאורה לפי תפקידם ונחשוב גם על דרך לבחור גופי תאורה שיתכתבו זה עם זה מבחינת עיצוב – חומר, גוון או סגנון.
יש לקחת בחשבון גם את מיקום גוף התאורה במרחב ביחס לפריטים שונים במרחב כמו למשל קצה גוף התאורה ביחס לשולחן האוכל כדי למנוע היתקלות בין ראשם של הסועדים לגוף התאורה וכדומה.
כמו כן, במידה ונבחרים גופים לחללים רטובים כמו מטבח וחדרי רחצה חשוב שהם יהיו אטומים וחסינים בפני מים וכן שהמיקום שלהם לא יהווה מכשול בחלל.

כנ"ל בבחירת גופים לחצר או למרפסת שחשוב שיהיו עמידים בפני תנאי מזג האוויר המשתנים וימוקמו בדרך שתאפשר הארת המרפסת או הגינה אך במינימום מגע עם מים, לחות וכדומה כאשר אפשר לבחור גופי תאורה עומדים או לסמן למשל את שביל הגישה בגופים שקועים בקרקע.

תאורה בשיא הסטייל


סצנת גופי התאורה העכשווית רוחשת הפתעות וריגושים בדמותם של גופי תאורה בשלל עיצובים ממטאלי הייטקי ומתוחכם במראה מודרני עדכני ועד גופי תאורה בסגנון רטרו או עתיק כשאפשר כמובן לבחור גופי תאורה שיתמזגו בהרמוניה עם העיצוב השולט בבית או להפך, יבלטו על הרקע הקיים בקונטרסט מעניין שידגיש את נוכחותם.
ניתן גם "לשבור" את הקווים הליניאריים של החלל באמצעות גופי תאורה צורניים בקווים זורמים ומעוגלים או להפך לבחור גופים בקווים זהים סימטריים.
בסופו של דבר, הכל החלטה עיצובית ואין גבול לאפשרויות אך כדאי להתייחס גם לעמידות החומר ותחזוקת וניקיון הנברשת כאשר יש גופי תאורה שקל יותר לנקות, לתחזק ולהחליף בהם נורה מאחרים.

אל תתפשרו על איכות בבחירת גופים עמידים ויפים אך גם על התקנה מקצועית כחלק מפרויקט התאורה. 

Rate this post
תוכן עניינים
שתפו את הכתבות שלנו ברשתות חברתיות
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
השאירו פרטים ומייד נחזור אליכם עם 3 הצעות מחיר
עוד כתבות באותו נושא
שיטת בנייה קלה
פירוק פינוי וסקר אסבסט

פירוק מבנים והבטחת יציאה בטוחה של פסולת יכולים להיות ריקוד עדין, בדומה לבלט כוריאוגרפי היטב שבו דיוק ומומחיות הם בעלי חשיבות עליונה. קיים קו בלתי

נזילה מהתקרה
מה לעשות אם גיליתם נזילה מהתקרה?

התמודדות עם נזילת מים מהתקרה יכולה להיות מדאיגה, גוזלת זמן ומתסכלת מאוד, במיוחד כשאין לכם מושג מאיפה היא מגיעה או איך לתקן אותה. זיהוי מקורות

עמדות צילום לאירועים
עמדות צילום לאירועים

עמדות צילום הפכו לתוספת פופולרית לאירועים, המאפשרים לאורחים לתעד זיכרונות. הם גם דרך מצוינת להוסיף מגע אישי לכל אירוע, מכיוון שניתן להתאים אותם עם לוגו

הכנה מוקדמת להולדת תינוק שלך
הכנה נכונה לקראת לידה

לידה זהו דבר מרגש עבור ההורים במיוחד בפעם הראשונה. חשוב להתכונן ללידה בצורה המיטבית ביותר מבחינת כל האביזרים והמוצרים הנדרשים כמו עגלה תיק החתלה בגדים

מה זה בוררות עסקית
בוררות עסקית

בוררות היא תהליך ליישוב סכסוך בין שני צדדים. ניתן לעשות זאת באמצעות שימוש בבורר, שהוא צד שלישי ניטרלי, המקשיב לשני הצדדים ומקבל החלטה בסכסוך. הוא

בעלי מקצוע מומלצים
רוצים לפרסם כתבה באתר שלנו השאירו פרטים